Adviseren

“Ontwikkel je mensen proactief,

ze zijn je belangrijkste bezit als bedrijf”

Neem de tijd en leer te beseffen wat je hebt voordat de tijd je laat beseffen wat je had…

Investeren

“CFO vraagt aan CEO van een bedrijf: “Wat als we investeren in de ontwikkeling van onze mensen en ze vertrekken uiteindelijk?” CEO antwoord: “Wat als we het niet doen en ze blijven?”

Aan de slag gaan met een proactieve houding in persoonlijke en professionele ontwikkeling vraag inspanning en een andere kijk op je organisatie. Aandacht besteden aan de mensen kan voelen als secundair want het lijkt primair helemaal niets op te leveren?

Ik geloof in een combinatie van extern aanvullen en intern groeien omdat een organisatie het beste presteert wanneer uit iedere professional het beste wordt gehaald. Precies dat persoonlijke traject heeft iedere individueel nodig.

Investeren in je mensen is duurzaam. Niet alleen op persoonlijk gebied maar ook op expertise en kennis.
Hier zul je als bedrijf je organisatie op moeten inrichten. Hiervoor zijn verschillende tools, processen, methoden, externe surveys en ga zo maar door voor aanwezig maar de kern zit hem in de juiste mensen connecten met je personeel. Degene verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je mensen moet de taal snappen, weten wat de persoon doormaakt of voor te staan komt. Ofwel technisch personeel coachen met een pure people manager is geen optimale match voor met name technisch personeel.

Omgaan met persoonlijke en professionele ontwikkeling moet passen bij jouw organisatie en de context waarin het zich bevindt. Dit verloopt anders in een platte organisatie dan in een organisatie met veel lagen. De strategie, de omvang, het opleidingsniveau, het soort werk, de (arbeids)markt en de leeftijd van de organisatie zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de inrichting van het Learning & Development beleid.

Vanuit mijn technische en coaching expertise begeleid ik je organisatie bij:

  • De vertaler zijn van je mensen naar wat je organisatie en de mensen zelf nodig hebben door de mensentaal maar ook de technische taal te spreken.
  • Het realiseren van groei van je mensen op persoonlijk (soft skill) en professioneel gebied.
  • Het beschikbaar maken van processen en tooling voor het ontwikkelen van je mensen.
  • Duurzame inzetbaarheid van je mensen door ze te ontwikkelen en met regelmaat met ze te spiegelen en reflecteren.

Waar moet ik dan aan denken?

  • Persoonlijk Ontwikkel Plan
    Gericht op het optimaal inzetten en ontwikkelen van de talenten van de medewerkers. Focus op het klaarstomen van high potentials voor een volgende positie.
  • Learning & Development roadmap
    Welke behoefte is aanwezig om intern te ontwikkelen op wederom zowel persoonlijk als professioneel gebied. Wat gaat je organisatie op gebied van mens en ontwikkeling in de korte en lange termijn succes opleveren.
  • Feedback
    Een goede feedback cultuur is de eerste en snelste, misschien niet de makkelijkste, manier van ontwikkelen. Realiseren van een cultuur waarin kritisch en opbouwend brengen van je mening als ontwikkel potentieel gezien wordt in plaats van negatief en afbrekend. Feedback zegt iets over gedrag in plaats van over de persoon zelf.
  • Authentiek leren
    Welke manier van ontwikkelen en leren past het best bij je bedrijf en bij je mensen.
  • Collect – share – use
    Weet welke kwaliteit en kennis in je organisatie aanwezig is (vaak weet je maar een tipje van de ijsberg). Zorg dat men inziet dat actief delen van deze kennis inspireert en ontwikkelt, zorg dat het geïmplementeerd wordt in het DNA van je mensen maar ook onderdeel wordt van je organisatie door het echt te gaan gebruiken en elke dag beter te worden…
Top at Work

Extraatje is het automatisch connecten en netwerken dat in je organisatie ontstaat
waardoor verbinding en vertrouwen meegroeien.

Nieuwsgierig hoe proactief ontwikkelen van je mensen een positief effect voor je mensen, organisatie en business oplevert? Graag zou ik in een vrijblijvend oriënterend gesprek met jullie willen bekijken waar de behoeftes in organisatie liggen en kijken waar TOP@work toegevoegde waarde kan leveren. Adviseren op organisatieniveau en het werkelijk actief persoonlijk ontwikkelen/coachen van je mensen leveren pas toegevoegde waarde wanneer ze complementair zijn en elkaar op die manier kunnen versterken.